Oddwork är Göteborgsföretaget som med stort driv och personligt engagemang, har hjälpt till att leda utvecklingen inom rekrytering och employer branding. Oddwork har lyckats expandera sin verksamhet varje år sedan starten och har i skrivande stund cirka 35 anställda och ett flertal på konsultbasis.Oddwork väljer Coegi som sin nya IT-partner.
För att kunna fokusera på sin kärnverksamhet och få en säker, stabil och framtidssäkrad IT-miljö för sina medarbetare väljer Oddwork nu Coegi som ny IT-partner.
– När vi flyttade till nytt kontor, behövde vi en fungerande IT-lösning. Allt från stabilt internet, säkerhet, bra WiFi, men också självklart hjälp att installera allt. Jag själv blev något av en ofrivillig IT-tekniker här på kontoret, vilket gjorde att jag tidigare tvingades lägga tid på IT när något inte fungerade, säger Niklas Kekonius, Head of Sales på Oddwork.
Coegis åtagande gentemot Oddwork omfattar hyra av bärbara datorer (så väl Windows som iOS), superuser support gentemot så väl övriga IT-leverantörer till Oddwork som till Oddwork som kund, administration och support av Microsoft Office 365 abonnemang, nätverkssupport, installation och inköp av hårdvara samt övrig konsultation vid behov.
– I takt med tillväxt och flytten till det större kontoret, kände vi att det var dags att skaffa en ordentlig IT-partner. Med tanke på att vi redan hade ett samarbete för employer branding när Floorit blev Coegi, så låg ni väldigt nära till hands och det blev till ett naturligt dubbelsamarbete, säger Niklas Kekonius, Head of Sales på Oddwork.
Coegis uppdrag sträcker sig initialt över ett år och målet är att avtalet ska leda till förbättringar på flertalet plan inom den interna IT-miljön. Coegi skall bidra med att skapa effektiva och produktiva arbetsplatser som i sin tur låter Oddworks medarbetare skapa värde för deras uppdragsgivare. Ett av de första områden som Coegi skall effektivisera är upplevelsen av SharePoint Online för iOS användare. Detta möjliggörs genom Coegis expertis inom områdena arbetsplats och nätverk i kombination med klassledande produktivitets- och samarbetsverktyg från Microsoft.
-Vi tackar för förtroendet att få vara Oddworks IT-partner och ser framemot ett fortsatt långt och bra samarbete. Vi vet att vårt personliga engagemang och våra smidiga och säkra IT-tjänster skall frigöra tid och energi för dem i sitt fortsatta arbete, säger Patrik Kekonius, Försäljningschef på Coegi.
Det glada gänget på Oddwork | Foto: Alexander Arnholm
Oddwork matchar talang med företagskultur. Oddwork tror på att hitta personligheter som stämmer överens med både kundernas krav och kultur – det är då magi uppstår. Oddwork är en utmanande partner som hjälper sina kunder att ta deras verksamheter mot nya destinationer. Våga drömma med Oddwork! www.oddwork.se
Coegi tillhandahåller Coegi Modern Workplace – En helhetslösning som inkluderar vår egen högkvalitativa och lösningsorienterade servicedesk, backup av samarbetsytor, personlig lagring och e-post i kombination med klassledande produktivitets- och samarbetsverktyg från Microsoft med avancerade funktioner för säkerhet och enhetshantering, Coegi Services – Heltäckande drift-, moln och nätverkstjänster i egna datacenter likväl som i Microsoft Azure, Coegi Assist – Inköp, konsultationer, rådgivning och utbildning, Coegi Security – Identitetshantering, informationssäkerhet, skydd mot interna som externa hot, allt övervakat 24/7/365. www.coegi.se
MISSA INGET MED VÅRT NYHETSBREV – din epost mot vår kunskap
Som stolt partner till Svensk Orientering erbjuder vi på Coegi Cloud kostnadsfri rådgivning kring medlemmarnas1 Microsoft 365 abonnemang. Utöver vårt erbjudande går även 2% av månadsfakturan oavkortat tillbaka till Svensk Orientering. Detta gäller de medlemmar vars verksamhet väljer Coegi Cloud som sin Microsoft Partner.
Så ta chansen nu och boka er kostnadsfria rådgivning och spara pengar samtidigt som ni gör en bra sak för Svensk Orientering!Vi på Coegi Cloud finns för att hjälpa er likt våra övriga kunder idag, i morgon och för lång tid framöver!
Genom vårt medlemskap i Microsofts globala SMB råd, Microsoft Partner Advisory Council, har vår försäljningschef Patrik Kekonius deltagit i The IT Collab Podcast.
"I detta insiktsfulla avsnitt av The IT Collab Podcast sitter programledaren Nathan Taylor med Patrik Kekonius, en erfaren försäljningschef från Sverige och en kollega i Microsoft Partner Advisory Council. Med medvärden Brandon Barnes otillgänglig, dyker Nathan och Patrik djupt ner i IT-branschens krångligheter, med fokus på de unika utmaningar och möjligheter som Managed Service Providers (MSP) står inför i dagens ekonomiska klimat.
Patrik delar med sig av sina erfarenheter och perspektiv på den svenska marknaden, och lyfter fram effekterna av inflation, valutafluktuationer och stigande räntor på företag. Han diskuterar hur dessa ekonomiska faktorer har påverkat IT-sektorn, särskilt för MSP:er som investerat hårt i Microsoft-lösningar. Patrik belyser också de justeringar som Microsoft har gjort i deras prissättning och hur dessa förändringar har påverkat såväl partners som kunder.
Konversationen övergår till den utvecklande relationen mellan Microsoft och dess partners. Patrik och Nathan utforskar skiftet från de traditionella guld- och silverpartnerbeteckningarna till den nya lösningspartnerbeteckningen. De diskuterar uppriktigt de utmaningar som många partners står inför när det gäller att behålla sin status och konsekvenserna av Microsofts föränderliga partnerhanteringsstrategier.
Under hela avsnittet betonar Patrik vikten av SMB-segmentet för att driva innovation och den avgörande roll som feedback spelar för att forma Microsofts produkterbjudanden. Han delar också med sig av sina tankar om värdet av Microsoft 365 Business Premium och fördelarna med att integrera AI och säkerhetslösningar som Microsoft Defender i kunderbjudanden.
Följ med Nathan och Patrik för en övertygande diskussion som inte bara tar upp de nuvarande ekonomiska och branschmässiga utmaningarna utan också hyllar IT-proffss motståndskraft och anpassningsförmåga. Oavsett om du är en MSP, en teknikentusiast eller någon som är intresserad av dynamiken i IT-branschen, erbjuder det här avsnittet värdefulla insikter och praktiska råd." - The IT Collab (översatt)
Som ett av de snabbast växande företagen i Sverige har Dagens Industri utsett Coegi Cloud till ett Gasellföretag 2024.
Sedan år 2000 har Dagens Industri utsett de snabbast växande företagen i Sverige med syftet om att sprida inspiration, kunskap och visa på goda förebilder som driver tillväxt i näringslivet.
Att bli ett Gasellföretag innebär att vi som företag uppfyller ett antal kriterier som bygger på våra fyra senaste årsredovisningar. Något som mindre än 1 % av alla aktiebolag i Sverige lyckas med.
- Jag är otroligt stolt över vad vi har åstadkommit tillsammans. Stort tack till alla våra kunder, partners och medarbetare för att ni har gjort detta möjligt. Tillsammans bygger vi vidare på vår framgång och ser fram emot en spännande framtid, säger Joachim Hylvander, VD på Coegi Cloud.
Hos oss på Coegi har vi flera kunder som har kommit igång med att köra Microsoft Copilot. Det är vi givetvis glada för! Men både vi och Microsoft vill att fler medarbetare skall få hjälp i deras dagliga arbete med sin alldeles egna AI-assistent. Av denna anledning har vi lanserat två kampanjer baserade på var er verksamhet befinner sig på er AI-resa.
För nya Copilot-kunder
Lås upp kraften med AI med ett lågt åtagande!
Kom igång med Copilot till fastpris och med självförtroende!
Innehåll:
Optimeringsutvärdering
Säkerhet, styrningsmodeller och datatillgångsfrågor
Copilot-scenarion för era användare
Utbildning/utrullning till användare
10 st Copilot för Microsoft 365 licenser
Pris: 45 000,00 kr exkl. moms
För befintliga Copilot-kunder
Mer AI kreativitet & produktivitet till fler användare!
15% rabatt på Copilot för Microsoft 365!
Lås upp er rabatt när ni köper 10-300 licenser:
Möjlighet samköra era nya Copilot-licenser med ert årsdatum för era befintliga Copilot-licenser
Möjlighet att sätta ett nytt årsdatum för era rabatterade Copilot licenser
Gratis kom igång utbildning för nya användare av Copilot
"Många kunder börjar sin AI-resa med en eller två användare, men våra mest framgångsrika Copilot-kunder börjar med ett helt team eller avdelning. Detta tillvägagångssätt främjar samarbete, lärande och hjälper till att avslöja hur AI kan förbättra arbetsflöden och förbättra affärsfunktioner". - Microsoft
Så för att betona vikten av att starta med ett team av människor i er verksamhet så erbjuder vi för både nya som befintliga Microsoft Copilot-kunder 15% rabatt på 10 - 300 licenser. Kampanjerna är giltiga från 1 september till och med den 31 mars 2025.
Nyfiken på att komma igång eller att addera fler licenser till er verksamhet?
Kontakta er säljare, maila vår support eller nyttja vårt kontaktformulär så hör vi av oss så snabbt som möjligt!