VÅRT ARBETSSÄTT SÄNKER KOSTNADERNA FÖR ER IT-MILJÖ
Det är säkert fleratalet av er som besöker denna sida som har läst larmrapporter om skenande IT-kostnader hos så väl förtag som offentlig sektor. Eller vem minns inte Visions rapporter kring IT-strul som påvisar att deras medlemmar i snitt tappar 34 minuter arbetstid per dag pga. saker som inte fungerar.
Idag betalar majoriteten av Svenska verksamheter med 50 eller fler anställda mer än de borde för sin IT-miljö. Detta beror dels på arv, dels på kunskapsbrist och dels på att man inte har den totala bilden av TCO (Total Cost of Ownership) för sin verksamhets IT-miljö.
Har ni koll på er sammanlagda kostnad för er IT-miljö?
Kan det vara så att ni betalar för mer än ni verkligen behöver?
Vi på Coegi har tagit fram ett arbetssätt som lyckats sänka kostnaderna för våra kunder med över 60%, en kostnadsminskning som vi vill att fler skall kunna ta del av oavsett rådande tider eller ej.
Coegis produktivitetsutvärdering
Vår utvärdering för att sänka verksamhetens kostnader och uppnå ökad flexibilitet och mobilitet bygger på fyra faser.
1. Planering
Vår planering innefattar att samla in information om er infraktstuktur, identifiera planer och mål för er IT-miljö, sätta upp möten (givetvis digitala om det passar er bättre) och säkerställa åtkomst för att påbörja insamling och analys av er data.
2. Datainsamling
I datainsamlingsfasen inventerar vi era programvaror med inventeringsverktyg, frågeformulär och intervjuer av intressenter. Denna fas inkluderar även kartläggning av er information / data, hur ni nyttjar och använder licenser till rekommendationer kring åtgärder för att öka er IT-säkerhet.
3. Dataanlys
Denna fas inkluderar granskning och validering av all insamlad data. Här går vi även igenom hur ni förhåller er till nuvarande policies och rutiner samt hur den ananlyserade datan förhåller sig till en miljö baserad på era mål.
4. Rekommendationer
I slutet av vår produktivitetsutvärdering presenterar vi vårt resultat, rekommendationer och förslag på nästa steg genom en översiktspresentation och detaljerade rapporter.
Referens
Den inledande kontakten till våra kunder brukar se väldigt olika ut. Vissa kontaktar oss direkt, andra kommer till oss på rekommendation och vissa söker vi upp på traditionellt sätt för att erbjuda våra tjänster.
Den kund som vi lyckats sänka kostnaderna för mest i kronor och ören sökte upp oss då de önskade en analys av sin nuvarande IT-miljö i syfte att sänka deras kostnader. Vi applicerade vårt arbetssätt enligt vår produktivitetsutvärderingsmodell och lyckades sänka deras kostnader med hela 80 000,00 SEK / månad!
Vår prismodell win-win-win
För att göra det så enkelt och riskfritt som möjligt för er har vi tagit fram en modell som alla vinner på!