TechROi startade 1991
och är ett teknikföretag inom ingenjörstjänster. Deras medarbetare arbetar
engagerat och flexibelt med teknikkonsultation. De utmanar sig själva varje dag
för att ligga i framkant när det gäller såväl planerade marknadsanpassningar
som nytänkande.
Kundernas krav på deras
förmåga att leverera tjänster med hög kvalité driver dem att hela tiden att
utvecklas. De arbetar marknadsanpassat med expertis inom teknik, produkter,
kvalitet, anläggningar och informationslösningar för hela
produktutvecklingskedjan. Deras kunder är verksamma inom olika
utvecklingsintensiva industribranscher. Det har gett dem en unik branschexpertis
som deras kunder drar nytta av. Genom deras arbete utvecklar de framtiden
tillsammans med deras kunder.
TechROi:s ambition är att fortsätta växa i Sverige och Europa. Idag finns de i Västra Götalands Län.
Att kontinuerligt växa och leverera nytänkande tjänster är för många verksamheter en utmaning. Inte minst i samband med den ökade digitaliserings- och globaliseringstakten. Utmaningen blir dock enklare om de medarbetare som kontinuerligt levererar värde till sina kunder kan vara trygga i en skalbar och framtidssäkrad IT-miljö. För att kunna fokusera på sina kunder och sin verksamhet valde TechROi Coegi som sin IT-partner.
– TechROi står inför en stor utmaning med stora förändring inom företagsgruppen, vilket betyder att IT-behovet radikalt förändras. TechROi har letat efter en ny hårdvarulösning som tjänst för att ersätta den traditionella IT-lösningen bestående av egna servrar, som behöver ersättas av åldersskäl. Samtidigt som man behöver ha en modern lösning, som hänger med i tiden och ger flexibilitet. Traditionella lösningar som vi har tagit fram som alternativ tidigare, har visat sig bli för kostsamma, säger Kenneth Ehn, IT-samordnare på TechROi.
Coegis åtagande initialt innefattar helhetsdrift av TechROis verksamhetskritiska programvaror i Microsoft Azure via Windows Virtual Desktop, klienthantering och Microsoft 365 Business abonnemang avseende samtliga nuvarande som framtida medarbetare.
– Så när Coegi kom med en molnlösning så var det som handen i handsken på vad TechROi sökte efter, en molnpartner som visar vägen framåt. Detta ger TechROi förutsättningar att koncentrera sig på kärnverksamheten att hänga med i teknikutvecklingen, samt ge oss valfrihet och den säkerhet som vi behöver, säger Kenneth Ehn, IT-samordnare på TechROi.
Coegis uppdrag sträcker sig initialt över tre år och målet är att avtalet ska leda till förbättringar på flertalet plan inom IT-miljön. Coegi skall bidra med att skapa moderna och säkra arbetsplatser som låter TechROis medarbetare skapa värde för deras kunder. Detta dels genom ett modernt fjärrskrivbord baserat på Windows 10 med stöd för multi session, samt en modern integrerad lösning som kombinerar klassledande produktivitets- och samarbetsverktyg från Microsoft med avancerade funktioner för säkerhets- och enhetshantering.
– Vi är extremt glada och stolta att ett framåtlutat teknikföretag som TechROi väljer oss på Coegi som deras nya Microsoft- och IT-partner. Vi brinner för att leverera service och högkvalitativa IT-tjänster dagligen till våra befintliga kunder och att TechROi väljer oss som IT-partner är ett kvitto på att vi gör rätt saker. Extra roligt är även att de väljer en ny stark tjänst från Microsoft, Windows Virutal Desktop, samt att de redan tidigt såg värdet i de tjänster och den service vi levererar. Vi ser framemot ett långt och givande samarbete tillsammans där vi båda får förmånen att vara med på varandras resa, säger David Åkerberg, Säljare på Svenska Coegi AB.
TechROi är verksamt inom flera branscher såsom fordonsindustrin, flygindustrin samt övrig tillverkningsindustri. TechROi har bred kompetens inom mekanik, mekatronik, elektronik och provning med flera. Med deras kompetens kan de tillföra rätt egenskaper in i sina kunders projekt. Deras kärnvärden är engagemang, kvalité och flexibilitet.http://www.techroi.com/
Coegi tillhandahåller Coegi Modern Workplace – En modern integrerad lösning som kombinerar klassledande produktivitets- och samarbetsverktyg från Microsoft med avancerade funktioner för säkerhet och enhetshantering i kombination med så väl backup som vår egen högkvalitativa och lösningsorienterade servicedesk , Coegi Services – Heltäckande drift-, moln- och nätverkstjänster i egna datacenter likväl som i Microsoft Azure, Coegi Assist – Inköp, konsultationer, rådgivning och utbildning, Coegi Security – Identitetshantering, informationssäkerhet, skydd mot interna som externa hot, allt övervakat 24/7/365. www.coegi.se
Datum:
2019-12-11 14:52:52
Dela:
NYHETER
2024-10-21
Coegi Cloud utsedd till ett Gasellföretag 2024
Som ett av de snabbast växande företagen i Sverige har Dagens Industri utsett Coegi Cloud till ett Gasellföretag 2024.
Sedan år 2000 har Dagens Industri utsett de snabbast växande företagen i Sverige med syftet om att sprida inspiration, kunskap och visa på goda förebilder som driver tillväxt i näringslivet.
Att bli ett Gasellföretag innebär att vi som företag uppfyller ett antal kriterier som bygger på våra fyra senaste årsredovisningar. Något som mindre än 1 % av alla aktiebolag i Sverige lyckas med.
- Jag är otroligt stolt över vad vi har åstadkommit tillsammans. Stort tack till alla våra kunder, partners och medarbetare för att ni har gjort detta möjligt. Tillsammans bygger vi vidare på vår framgång och ser fram emot en spännande framtid, säger Joachim Hylvander, VD på Coegi Cloud.
Hos oss på Coegi har vi flera kunder som har kommit igång med att testa och köra Microsoft Copilot. Det är vi givetvis glada för! Men både vi och Microsoft vill att fler medarbetare skall få hjälp i deras dagliga arbete med sin alldeles egna AI-assistent. Av denna anledning har vi lanserat två kampanjer baserade på var er verksamhet befinner sig på er AI-resa.
För nya Copilot-kunder
Lås upp kraften med AI med ett lågt åtagande!
Kom igång med Copilot till fastpris och med självförtroende!
Innehåll:
Optimeringsutvärdering
Säkerhet, styrningsmodeller och datatillgångsfrågor
Copilot-scenarion för era användare
Utbildning/utrullning till användare
10 st Copilot för Microsoft 365 licenser1
Pris: 45 000,00 kr exkl. moms2
För befintliga Copilot-kunder
Mer AI kreativitet & produktivitet till fler användare!
15% rabatt på Copilot för Microsoft 365!
Lås upp er rabatt när ni köper 10-300 licenser:
Möjlighet samköra era nya Copilot-licenser med ert årsdatum för era befintliga Copilot-licenser
Möjlighet att sätta ett nytt årsdatum för era rabatterade Copilot licenser
Gratis kom igång utbildning för nya användare av Copilot3
"Många kunder börjar sin AI-resa med en eller två användare, men våra mest framgångsrika Copilot-kunder börjar med ett helt team eller avdelning. Detta tillvägagångssätt främjar samarbete, lärande och hjälper till att avslöja hur AI kan förbättra arbetsflöden och förbättra affärsfunktioner". - Microsoft
Så för att betona vikten av att starta med ett team av människor i er verksamhet så erbjuder vi för både nya som befintliga Microsoft Copilot-kunder 15% rabatt på 10 - 300 licenser. Kampanjerna är giltiga från 1 september till och med den 31 december 2024.
Nyfiken på att komma igång eller att addera fler licenser till er verksamhet?
Kontakta er säljare, maila vår support eller nyttja vårt kontaktformulär så hör vi av oss så snabbt som möjligt!
1) Licenser tillhandahålls som en del av paketet till slutet av den tidigaste underliggande prenumerationsperioden.
2) Priset avser maxpriset för kunden exkl. moms där kundens nya 10 st Copilot licenser binds 12 månader. I det fall kunden har Microsoft 365 prenumerationer som löper kortare tid än 12 månader och önskar kortare bindningstid binds Copilot-licenserna mot detta datum.Prisexempel vid kortare bindningstid:
Kundens befintliga Microsoft 365 Business Premium licenser löper ut den 31 januari 2025
Kunden köper nya Copilot för Microsoft 365 licenser den 1 november 2024
Resultat: Kundens nya 10 st Copilot licenser binds tre månader och löper ut 31 januari 2025, kunden debiteras i detta fall 19 640,25 kr exkl. moms för sina nya licenser (2 817,75 kr x 3 månader för de rabatterade Copilot licenserna + 11 187,00 kr för det rabatterade Copilot KomIgång paketet).
3) Microsoft kom igång utbildning (Copilot QuickStart Trainings) erbjuds på engelska den 16 september kl 09:00 - 12:00, den 2 oktober kl 09:00 - 12:00, den 6 november kl 09:00 - 12:00 och den 4 december kl 09:00 - 12:00. Copilot-licens krävs för deltagande.
Vill du driva ditt företag smidigt, säkert och effektivt, utan att spendera för mycket tid på IT?
Då finns nu Copilot för Microsoft 365, en tjänst som hjälper dig att få ut det bästa av dina Microsoft 365-prenumerationer. Med Copilot för Microsoft 365 kan du:
Nyttja generativ AI i dina Microsoft-produkter
Spara tid på administrativa eller återkommande arbetsuppgifter
Öka din produktivitet och ert samarbete i PowerPoint, Excel, Word, Outlook och Teams
Skydda data och enheter från cyberhot och olyckor
Uppfylla de juridiska och branschmässiga standarderna för dataskydd och sekretess
Oavsett om du har 1 eller 1000 anställda kan Copilot för Microsoft 365 göra er arbetsdag enklare!
Vi genomför under våren ett antal webbinarium där vi går igenom Copilot, AI i stort och vad man behöver tänka på för att hantera detta på rätt sätt.
Vi erbjuder dessutom workshops för att mappa ut just er organisation, era användargrupper, arbetsflöden och identifierar hur ni kan dra nytta av Copilot.
Vill du delta? Kontakta din kundansvarige för att få en inbjudan!
Saknar du kundansvarig går det bra att maila info@coegi.se eller ringa vår växel på +46(0)20-10 12 40 så fixar vi en inbjudan!
”Microsoft 365 Copilot är ett AI-baserat produktivitetsverktyg som samordnar era dagliga användningar av Microsoft 365-appar, såsom Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Teams med flera. Genom denna integration får ni intelligent stöd i realtid för att förbättra er kreativitet, produktivitet och kompetens som användare.”
Tack för att ni väljer Coegi som er partner för Microsoft Copilot.