Vad är nästa steg för ert företag? Kommer ert befintliga affärssystem hjälpa eller stjälpa er i framtiden? Har ni koll på era framtida affärer? Erbjuder ni den service ni önskar till era kunder? Hur era tankar kring molnet? Dynamics 365 är den enda målbaserade lösningen.Den enda lösningen som erbjuder det ni behöver för ekonomi, försäljning och kundtjänstpå ett och samma ställe. Oavsett om ni är 10 anställda eller 100 000 anställda!
Vad är Dynamics 365 och hur funkar det?
Microsoft Dynamics 365 är unikt i jämförelse mot andra affärs- och ekonomisystem. Det finns ingen annan plattform likt denna i världen. Dynamics 365 ger era medarbetare möjlighet att arbeta inuti Outlook medan de hanterar sina arbetsuppgifter inom ekonomi, försäljning, inköp, kundtjänst, etc. Att de arbetar med samma information men i olika roller och behörigheter åstadkoms genom en gemensam datamodell. Syftet med denna modell är att förenkla hanteringen av företagets information.
I korthet innebär detta att ni som kund arbetar för första gången i en och samma miljö. Inga mer separata miljöer som i bästa fall pratar med varandra.
Dynamics 365 knyter även ihop övriga molntjänster från Microsoft som Microsoft 365, Power BI med styrkan i Azure och den gemensamma datamodellen. Det kan låta krångligt när man läser det i en text som denna. Men att använda tjänsterna är enkelt oavsett roll man har i verksamheten. Det är också det som namnet Dynamics syftar till. Att genom plattformen föra samman era strukturerade affärsprocesser med ostrukturerad produktivitet så att ni kan åstadkomma mer.
Från vår sida ser också givetvis till att hjälpa er att välja den eller de produkterna som passar er bäst. Vi gör detta genom noggrann analys, demo och förstudier så att ni kan vara helt trygga i ert val.
Datamodellen
Låt oss börja med en bild som illustrerar Dynamics-plattformen idag.
Tanken med plattformen är att man som kund skall kunna starta med den app som man är mest intresserad av. När behovet över tid eventuellt växer, kan man på ett enkelt sätt koppla på fler appar.
Gemensamt för samtliga appar är att de samlar all data (er information) på ett och samma ställe. Rent konkret innebär detta att om en säljare hos er arbetar med en kund i ”Sales” så är det samma kund och samma kundpost som er ekonom arbetar med i Business Central (ekonomifunktionen). Genom att informationen är samlad på ett ställe slipper ni ha olika system för samma information. Detta underlättar även möjligheten att få insikter kring hur hela ert företag mår, istället för hur enskilda avdelningar mår.
Datamodellen från Microsoft heter Common Data Service (”CDS”). CDS är motorn som ser till att Dynamics 365 fungerar tillsammans mellan de olika apparna. Det innebär att ni slipper dubbellagring och olika rapporter som sedan manuellt aggregeras till en sammanslagen bild. Med Dynamics 365 är allt detta standard, en stor styrka i förhållande till andra system på marknaden.
Snabb introduktion till ekonomi, försäljning och kundservice
Som ni såg på bilden ovan, består Dynamics plattformen av flera appar. Att beskriva alla i ett inlägg hade nog ingen orkat läsa. Av denna anledning fokuserar vi detta stycke på ekonomi, försäljning och kundservice.
Ekonomi: Dynamics 365 Business Central
Dynamics 365 Business Central är en kraftfull lösning som bygger på Microsoft NAV. Business Central ligger i molnet vilket för er som kund innebär att ni slipper tänka på servrar, säkerhet och uppdateringar. Allt är redan hanterat centralt av Microsoft.
Business Central riktar sig till växande organisationer med ungefär 10-250 anställda. Detta är organisationer som behöver mer än de enkla finansiella och redovisningsverktyg som de startade med, men som ännu inte är redo att göra stora investeringar i ett fullt ut anpassat affärssystem.
Business Central går snabbt att implementera, helt utan att göra avkall på användarvänligheten. Som standard inkluderas funktioner som sträcker sig över ekonomi, dimensioner, försäljnings- och inköpshantering, lager, CRM, valutahantering och insikter baserad på er data. Kort sagt, ett komplett och modernt, användarvänligt ekonomisystem i molnet.
För att en säljare skall vara effektiv i sin roll behöver denne dels korrekt information, men också verktyg som underlättar. Sales Professional är ett enkelt sätt att modernisera försäljningsproduktiviteten i er organisation. Sales Professional hjälper er att hantera kundrelationer, ta hem affärer och öka era försäljningsintäkter. Detta samtidigt som det är fullt integrerat i Microsoft 365. Allt för att ni skall ha koll på era affärer och öka era intäkter!
Kundtjänst: Dynamics 365 Customer Service Professional
Ert varumärke är unikt! Visa hur ni även gör skillnad för era kunder med Dynamics 365 Customer Service Professional.
Med Customer Service Professional löser ni kundernas problem proaktivt så att de aldrig behöver oroa sig. Det kan ni göra genom att leverera de skräddarsydda tjänster som kunderna förväntar sig i olika kanaler med hjälp av AI-anpassade upplevelser. Eftersom Customer Service också är en del av Dynamics 365 kan hela organisationen direkt få en insikt kring hur er kundbas mår. Era säljare som exempelvis arbetar med befintliga kunder i Sales Professional kan enkelt se status på kunden och finna nya intäktsmöjligheter tillsammans med er kundtjänst.
Erbjudande Dynamics 365
Genom Microsoft har vi nu möjlighet att erbjuda er upp till 100% rabatt på era fyra första månader för Dynamics Sales Professional eller Dynamics Customer Service Professional när ni byter från andra kvalificerade system. Erbjudandet gäller från den 1 augusti 2020 till och med den 30 juni 2021. Begränsat till nya kvalificerade kunder som vill byta till Dynamics 365 Sales Professional eller Dynamics 365 Customer Service Professional från kvalificerade äldre system. Minst ett år krävs. Ytterligare villkor tillämpas.
Vill ni ta del av erbjudandet eller veta mer om Dynamics 365? Klart att ni skall! Befintliga kunder är välkomna att kontakta sin ordinarie kundkontakt. Nya kunder utan kundansvar idag får gärna ringa till oss på 031-762 55 30, eller maila till info@coegi.se eller nyttja kontaktformuläret på kontakta oss. Varmt välkomna att höra av er!
Nedan finner ni en härlig kundfilm med mycket energi som beskriver iQ Fuels resa med Business Central och Sales Professional.
Datum:
2020-09-18 11:46:44
Dela:
NYHETER
2024-11-22
Coegi Cloud medverkar i The IT Collab Podcast
Genom vårt medlemskap i Microsofts globala SMB råd, Microsoft Partner Advisory Council, har vår försäljningschef Patrik Kekonius deltagit i The IT Collab Podcast.
"I detta insiktsfulla avsnitt av The IT Collab Podcast sitter programledaren Nathan Taylor med Patrik Kekonius, en erfaren försäljningschef från Sverige och en kollega i Microsoft Partner Advisory Council. Med medvärden Brandon Barnes otillgänglig, dyker Nathan och Patrik djupt ner i IT-branschens krångligheter, med fokus på de unika utmaningar och möjligheter som Managed Service Providers (MSP) står inför i dagens ekonomiska klimat.
Patrik delar med sig av sina erfarenheter och perspektiv på den svenska marknaden, och lyfter fram effekterna av inflation, valutafluktuationer och stigande räntor på företag. Han diskuterar hur dessa ekonomiska faktorer har påverkat IT-sektorn, särskilt för MSP:er som investerat hårt i Microsoft-lösningar. Patrik belyser också de justeringar som Microsoft har gjort i deras prissättning och hur dessa förändringar har påverkat såväl partners som kunder.
Konversationen övergår till den utvecklande relationen mellan Microsoft och dess partners. Patrik och Nathan utforskar skiftet från de traditionella guld- och silverpartnerbeteckningarna till den nya lösningspartnerbeteckningen. De diskuterar uppriktigt de utmaningar som många partners står inför när det gäller att behålla sin status och konsekvenserna av Microsofts föränderliga partnerhanteringsstrategier.
Under hela avsnittet betonar Patrik vikten av SMB-segmentet för att driva innovation och den avgörande roll som feedback spelar för att forma Microsofts produkterbjudanden. Han delar också med sig av sina tankar om värdet av Microsoft 365 Business Premium och fördelarna med att integrera AI och säkerhetslösningar som Microsoft Defender i kunderbjudanden.
Följ med Nathan och Patrik för en övertygande diskussion som inte bara tar upp de nuvarande ekonomiska och branschmässiga utmaningarna utan också hyllar IT-proffss motståndskraft och anpassningsförmåga. Oavsett om du är en MSP, en teknikentusiast eller någon som är intresserad av dynamiken i IT-branschen, erbjuder det här avsnittet värdefulla insikter och praktiska råd." - The IT Collab (översatt)
Som ett av de snabbast växande företagen i Sverige har Dagens Industri utsett Coegi Cloud till ett Gasellföretag 2024.
Sedan år 2000 har Dagens Industri utsett de snabbast växande företagen i Sverige med syftet om att sprida inspiration, kunskap och visa på goda förebilder som driver tillväxt i näringslivet.
Att bli ett Gasellföretag innebär att vi som företag uppfyller ett antal kriterier som bygger på våra fyra senaste årsredovisningar. Något som mindre än 1 % av alla aktiebolag i Sverige lyckas med.
- Jag är otroligt stolt över vad vi har åstadkommit tillsammans. Stort tack till alla våra kunder, partners och medarbetare för att ni har gjort detta möjligt. Tillsammans bygger vi vidare på vår framgång och ser fram emot en spännande framtid, säger Joachim Hylvander, VD på Coegi Cloud.
Hos oss på Coegi har vi flera kunder som har kommit igång med att testa och köra Microsoft Copilot. Det är vi givetvis glada för! Men både vi och Microsoft vill att fler medarbetare skall få hjälp i deras dagliga arbete med sin alldeles egna AI-assistent. Av denna anledning har vi lanserat två kampanjer baserade på var er verksamhet befinner sig på er AI-resa.
För nya Copilot-kunder
Lås upp kraften med AI med ett lågt åtagande!
Kom igång med Copilot till fastpris och med självförtroende!
Innehåll:
Optimeringsutvärdering
Säkerhet, styrningsmodeller och datatillgångsfrågor
Copilot-scenarion för era användare
Utbildning/utrullning till användare
10 st Copilot för Microsoft 365 licenser1
Pris: 45 000,00 kr exkl. moms2
För befintliga Copilot-kunder
Mer AI kreativitet & produktivitet till fler användare!
15% rabatt på Copilot för Microsoft 365!
Lås upp er rabatt när ni köper 10-300 licenser:
Möjlighet samköra era nya Copilot-licenser med ert årsdatum för era befintliga Copilot-licenser
Möjlighet att sätta ett nytt årsdatum för era rabatterade Copilot licenser
Gratis kom igång utbildning för nya användare av Copilot3
"Många kunder börjar sin AI-resa med en eller två användare, men våra mest framgångsrika Copilot-kunder börjar med ett helt team eller avdelning. Detta tillvägagångssätt främjar samarbete, lärande och hjälper till att avslöja hur AI kan förbättra arbetsflöden och förbättra affärsfunktioner". - Microsoft
Så för att betona vikten av att starta med ett team av människor i er verksamhet så erbjuder vi för både nya som befintliga Microsoft Copilot-kunder 15% rabatt på 10 - 300 licenser. Kampanjerna är giltiga från 1 september till och med den 31 december 2024.
Nyfiken på att komma igång eller att addera fler licenser till er verksamhet?
Kontakta er säljare, maila vår support eller nyttja vårt kontaktformulär så hör vi av oss så snabbt som möjligt!
1) Licenser tillhandahålls som en del av paketet till slutet av den tidigaste underliggande prenumerationsperioden.
2) Priset avser maxpriset för kunden exkl. moms där kundens nya 10 st Copilot licenser binds 12 månader. I det fall kunden har Microsoft 365 prenumerationer som löper kortare tid än 12 månader och önskar kortare bindningstid binds Copilot-licenserna mot detta datum.Prisexempel vid kortare bindningstid:
Kundens befintliga Microsoft 365 Business Premium licenser löper ut den 31 januari 2025
Kunden köper nya Copilot för Microsoft 365 licenser den 1 november 2024
Resultat: Kundens nya 10 st Copilot licenser binds tre månader och löper ut 31 januari 2025, kunden debiteras i detta fall 19 640,25 kr exkl. moms för sina nya licenser (2 817,75 kr x 3 månader för de rabatterade Copilot licenserna + 11 187,00 kr för det rabatterade Copilot KomIgång paketet).
3) Microsoft kom igång utbildning (Copilot QuickStart Trainings) erbjuds på engelska den 16 september kl 09:00 - 12:00, den 2 oktober kl 09:00 - 12:00, den 6 november kl 09:00 - 12:00 och den 4 december kl 09:00 - 12:00. Copilot-licens krävs för deltagande.
Vill du driva ditt företag smidigt, säkert och effektivt, utan att spendera för mycket tid på IT?
Då finns nu Copilot för Microsoft 365, en tjänst som hjälper dig att få ut det bästa av dina Microsoft 365-prenumerationer. Med Copilot för Microsoft 365 kan du:
Nyttja generativ AI i dina Microsoft-produkter
Spara tid på administrativa eller återkommande arbetsuppgifter
Öka din produktivitet och ert samarbete i PowerPoint, Excel, Word, Outlook och Teams
Skydda data och enheter från cyberhot och olyckor
Uppfylla de juridiska och branschmässiga standarderna för dataskydd och sekretess
Oavsett om du har 1 eller 1000 anställda kan Copilot för Microsoft 365 göra er arbetsdag enklare!
Vi genomför under våren ett antal webbinarium där vi går igenom Copilot, AI i stort och vad man behöver tänka på för att hantera detta på rätt sätt.
Vi erbjuder dessutom workshops för att mappa ut just er organisation, era användargrupper, arbetsflöden och identifierar hur ni kan dra nytta av Copilot.
Vill du delta? Kontakta din kundansvarige för att få en inbjudan!
Saknar du kundansvarig går det bra att maila info@coegi.se eller ringa vår växel på +46(0)20-10 12 40 så fixar vi en inbjudan!