Hur du lägger till animationer i din e-post och e-postsignatur!
Marknadsförare har länge använt sig av GIF e-post för att göra deras e-postkampanjer mer levande och visuellt lockande. I det här inlägget visar vi dig hur du själv lägger till animationer i din e-post och din e-postsignatur i Outlook för att också fånga din mottagares intresse och kanske ge lite extra krydda. Låt oss börja!
Hur man lägger till animationer i sitt e-postmeddelande
Att lägga till en animerad bild till sitt e-postmeddelande har många fördelar och få nackdelar gentemot en vanlig statisk bild. Detta då en animerad bild kan innehålla mycket mer information än vad en vanlig bild klarar av. Men precis som vissa e-postmeddelanden kan bli väldigt långa och på så sätt tappa läsaren kan även ett e-postmeddelande med en massa animationer tappa läsaren. Det skall vara måtta med allt..
Skapa ett nytt e-postmeddelande i Outlook genom att klicka på ”Ny e-post”
Skriv ditt innehåll i e-postmeddelandet precis som vanligt men lämna utrymme där du vill lägga till den animerade bilden
När du är klar med ditt meddelande klicka där du vill att den animerade bilden skall hamna i texten
Klicka på ”Infoga” i menyraden och sedan ”Bilder” i menyfliken. Här får du nu upp tre val där Outlook undrar var du vill infoga din bild ifrån ”Den här enheten”, ”Stockbilder” eller ”Onlinebilder”. har du en egen animerad bild (en gif) som du vill infoga så väljer du ”Den här enheten” och letar upp animeringen på din dator. Har du ingen egen och ändå vill testa att lägga in en animerad bild? Prova då att välja ”Onlinebilder” och sök upp den animerade bilden du önskar infoga till ditt e-postmeddelande (se bild nedan).
När du är nöjd med din text och din animerade bild, ja då är det bara att klicka på ”Skicka” i vanlig ordning!
Glöm inte att lägga till gif efter ditt sökord när du söker efter animerade bilder i ”Onlinebilder”. Använd gärna engelska sökord för att finna din animerade bild!
Hur man lägger till animationer i sin e-postsignatur
Precis som att lägga till animerade bilder i sitt e-postmeddelande kan det vara snyggt med en animerad bild i sin e-postsignatur. Men tänk på att även här gäller att det skall vara med måtta för att inte din e-postsignatur skall upplevas som oprofessionell. Så använd animationer sparsamt.
Klicka på ”Arkiv” i menyraden i Outlook
Klicka på ”Alternativ” i menyn bredvid din kontoinformation för att komma till ”Outlook-alternativ”
Klicka på ”E-post” i menyraden i fönstret som precis dök upp
Klicka på ”Signaturer”
Klicka på ”Ny” i ”Signaturer och mallar” rutan
Namnge din signatur och klicka på ”OK”
Skapa din signatur i ”Redigera signatur” och välj när den skall användas. Det kan exempelvis vara så att du vill ha en signatur när du skriver ett nytt e-postmeddelande och en annan när du svarar/vidarebefordrar e-postmeddelanden.
Lägg till animerad bild i din signatur genom att klicka på bildsymbolen och leta upp din animerad bild på din dator för att infoga den i din nya / dina nya signaturer
När du är klar med din(a) signatur(er) och hur de skall användas klickar du ”OK”
Arkiv -> Alternativ -> Outlook-alternativ -> E-post -> Signaturer
Enhetlighet i e-postsignaturer på företag
För er som vill att alla skall ha samma struktur och utseende i företaget på era e-postsignaturer finns det två sätt.
Frihet under ansvar
Antingen kan ni säkerställa tydliga instruktioner som era medarbetare skall följa. Låna vårt inlägg exempelvis och ge dem en mall där själva fyller i sina uppgifter (Förnamn, Efternamn, Roll/Titel, Direktnummer, Växelnummer, E-post, etc.). Nackdelen med detta upplägg, eller fördelen (beroende på hur man väljer att se på det) är att medarbetarna har friheten att själva ändra deras signaturer så som de behagar.
Men om något skulle bli tokigt i en medarbetares signatur tar det oftast lång tid innan det upptäcks vilket kan ge ett oprofessionellt intryck gentemot kunder, samarbetspartners och leverantörer innan det är korrigerat.
Centralt hanterat
Vilka ser bäst till att e-postsignaturerna följer den grafiska profilen? Marknadsavdelningen, förstås. Med vår centrala hantering kan de göra jobbet, utan högsta behörighet till allt annat. Något de kommer gilla är möjligheten att inkludera marknadsundersökningar och kampanjer. Ja, till och med möjlighet till spårning. Allt centralt hanterat!
För era medarbetare kunde det inte vara enklare. Det bara fungerar, på alla plattformar, och de ser alltid vilken signatur som skickas med sina mejl. Lika enkelt är det för administratörerna och det är även lätt att komma igång under förutsättning att ni har Office 365 eller Microsoft 365 abonnemang.
Vill du ha mer information?
Har du fler frågor efter detta inlägg eller vill komma igång med en central hantering av era e-postsignaturer rekommenderar vi dig att ringa oss på 031-762 55 30 eller maila info@coegi.se
Som stolt partner till Svensk Orientering erbjuder vi på Coegi Cloud kostnadsfri rådgivning kring medlemmarnas1 Microsoft 365 abonnemang. Utöver vårt erbjudande går även 2% av månadsfakturan oavkortat tillbaka till Svensk Orientering. Detta gäller de medlemmar vars verksamhet väljer Coegi Cloud som sin Microsoft Partner.
Så ta chansen nu och boka er kostnadsfria rådgivning och spara pengar samtidigt som ni gör en bra sak för Svensk Orientering!Vi på Coegi Cloud finns för att hjälpa er likt våra övriga kunder idag, i morgon och för lång tid framöver!
Genom vårt medlemskap i Microsofts globala SMB råd, Microsoft Partner Advisory Council, har vår försäljningschef Patrik Kekonius deltagit i The IT Collab Podcast.
"I detta insiktsfulla avsnitt av The IT Collab Podcast sitter programledaren Nathan Taylor med Patrik Kekonius, en erfaren försäljningschef från Sverige och en kollega i Microsoft Partner Advisory Council. Med medvärden Brandon Barnes otillgänglig, dyker Nathan och Patrik djupt ner i IT-branschens krångligheter, med fokus på de unika utmaningar och möjligheter som Managed Service Providers (MSP) står inför i dagens ekonomiska klimat.
Patrik delar med sig av sina erfarenheter och perspektiv på den svenska marknaden, och lyfter fram effekterna av inflation, valutafluktuationer och stigande räntor på företag. Han diskuterar hur dessa ekonomiska faktorer har påverkat IT-sektorn, särskilt för MSP:er som investerat hårt i Microsoft-lösningar. Patrik belyser också de justeringar som Microsoft har gjort i deras prissättning och hur dessa förändringar har påverkat såväl partners som kunder.
Konversationen övergår till den utvecklande relationen mellan Microsoft och dess partners. Patrik och Nathan utforskar skiftet från de traditionella guld- och silverpartnerbeteckningarna till den nya lösningspartnerbeteckningen. De diskuterar uppriktigt de utmaningar som många partners står inför när det gäller att behålla sin status och konsekvenserna av Microsofts föränderliga partnerhanteringsstrategier.
Under hela avsnittet betonar Patrik vikten av SMB-segmentet för att driva innovation och den avgörande roll som feedback spelar för att forma Microsofts produkterbjudanden. Han delar också med sig av sina tankar om värdet av Microsoft 365 Business Premium och fördelarna med att integrera AI och säkerhetslösningar som Microsoft Defender i kunderbjudanden.
Följ med Nathan och Patrik för en övertygande diskussion som inte bara tar upp de nuvarande ekonomiska och branschmässiga utmaningarna utan också hyllar IT-proffss motståndskraft och anpassningsförmåga. Oavsett om du är en MSP, en teknikentusiast eller någon som är intresserad av dynamiken i IT-branschen, erbjuder det här avsnittet värdefulla insikter och praktiska råd." - The IT Collab (översatt)
Som ett av de snabbast växande företagen i Sverige har Dagens Industri utsett Coegi Cloud till ett Gasellföretag 2024.
Sedan år 2000 har Dagens Industri utsett de snabbast växande företagen i Sverige med syftet om att sprida inspiration, kunskap och visa på goda förebilder som driver tillväxt i näringslivet.
Att bli ett Gasellföretag innebär att vi som företag uppfyller ett antal kriterier som bygger på våra fyra senaste årsredovisningar. Något som mindre än 1 % av alla aktiebolag i Sverige lyckas med.
- Jag är otroligt stolt över vad vi har åstadkommit tillsammans. Stort tack till alla våra kunder, partners och medarbetare för att ni har gjort detta möjligt. Tillsammans bygger vi vidare på vår framgång och ser fram emot en spännande framtid, säger Joachim Hylvander, VD på Coegi Cloud.
Hos oss på Coegi har vi flera kunder som har kommit igång med att köra Microsoft Copilot. Det är vi givetvis glada för! Men både vi och Microsoft vill att fler medarbetare skall få hjälp i deras dagliga arbete med sin alldeles egna AI-assistent. Av denna anledning har vi lanserat två kampanjer baserade på var er verksamhet befinner sig på er AI-resa.
För nya Copilot-kunder
Lås upp kraften med AI med ett lågt åtagande!
Kom igång med Copilot till fastpris och med självförtroende!
Innehåll:
Optimeringsutvärdering
Säkerhet, styrningsmodeller och datatillgångsfrågor
Copilot-scenarion för era användare
Utbildning/utrullning till användare
10 st Copilot för Microsoft 365 licenser
Pris: 45 000,00 kr exkl. moms
För befintliga Copilot-kunder
Mer AI kreativitet & produktivitet till fler användare!
15% rabatt på Copilot för Microsoft 365!
Lås upp er rabatt när ni köper 10-300 licenser:
Möjlighet samköra era nya Copilot-licenser med ert årsdatum för era befintliga Copilot-licenser
Möjlighet att sätta ett nytt årsdatum för era rabatterade Copilot licenser
Gratis kom igång utbildning för nya användare av Copilot
"Många kunder börjar sin AI-resa med en eller två användare, men våra mest framgångsrika Copilot-kunder börjar med ett helt team eller avdelning. Detta tillvägagångssätt främjar samarbete, lärande och hjälper till att avslöja hur AI kan förbättra arbetsflöden och förbättra affärsfunktioner". - Microsoft
Så för att betona vikten av att starta med ett team av människor i er verksamhet så erbjuder vi för både nya som befintliga Microsoft Copilot-kunder 15% rabatt på 10 - 300 licenser. Kampanjerna är giltiga från 1 september till och med den 31 mars 2025.
Nyfiken på att komma igång eller att addera fler licenser till er verksamhet?
Kontakta er säljare, maila vår support eller nyttja vårt kontaktformulär så hör vi av oss så snabbt som möjligt!